Hop til hovedindholdet

Serviceudvikling og bæredygtighed


Dato og tid

Tirsdag d. 2. marts 2021 kl. 08:00 til 11:00

Tilmeldingsfrist

Mandag d. 1. marts 2021 kl. 18:00

Sted

Online , Webinar, 1234 The Internet Online
Webinar
1234 The Internet

Serviceudvikling og bæredygtighed


Arrangementsbeskrivelse

Du får en introduktion til hvilke muligheder, der kan være for at sælge serviceløsninger, skræddersyet til dine kunders behov. Hør BM Silo A/S og Glaspartner A/S, der begge har gennemgået et transform-forløb, hvor et af kernepunkterne er bæredygtighed i forhold til FN’s 17 verdensmål.
Bliv klogere på serviceinnovation gennem forskerindlæg fra B-tech/AU Herning.

Du bliver klædt på til at kunne beslutte, hvordan du kan tage det næste skridt i udviklingen af din serviceforretning. Hvis du ønsker at arbejde med din serviceudvikling og udvikle din virksomheds serviceforretning, kan du opnå 80 gratis konsulenttimer, herunder 5 workshops.

Hvad er servitization?

Servitization – integrationen af services og produkter i samlede forretningskoncepter – er allerede en central, global drivkraft i omstillingen af fremstillingsindustrien. Tendensen kan kun forventes at accelerere i fremtiden. Forskningen peger på, at der er et stort uforløst økonomisk potentiale for virksomheder i at tænke services ind i deres kerneforretning. Servitization kan i udgangspunktet antage mange forskellige former, som typisk har det til fælles, at det er koblingen mellem produktet og services – dvs. den samlede løsning – der er afsættet for forretningsmodellen.

Når bæredygtighed skal tænkes ind, kan det være:

  • Aftersales i forlængelse af produktsalg fx oppetidsgaranti, overvågning, vedligehold og helpdesk
  • Cirkulære forretningsmodeller, hvor virksomheder genanvender eller forædler spildpro-dukter eller tack-back modeller, hvor forædlede produkter løbende erstattes og genanvendes.

Se hele programmet her

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >