Hop til hovedindholdet

Digital Academy: Omsæt dine marketingdata til konkrete handlinger




Med viden om data og kundetyper kan vi aflæse, hvilke markedsføringstiltag, der virker og hvilke, der ikke virker. Her er Google og Facebook Analytics vigtige redskaber, når det kommer til at skabe relevante og effektive markedsføringstiltag, som giver trafik på dit website.
Med workshopforløbet ”Digital Academy – Gør din turismevirksomhed synlig med data og kundetyper” lærer du at bygge bro mellem din data og dine markedsføringstiltag.

Data kan, med andre ord, fortælle os, hvad der virker. Data kan dog ikke fortælle os, hvorfor det virker. Når du kender din virksomheds primære kundetype, får du blandt andet indsigt i, hvilken identitetsfortælling, der er i spil i forbindelse med det pågældende køb af en turismeoplevelse samt hvilke markedsføringskanaler, der er er mest hensigtsmæssig til netop din kundetype.


Forløbet er for dig:

  • Der arbejder med turismeudvikling og oplevelsesøkonomi på Fyn
  • Ønsker at understøtte cykelturismen på Fyn – blandt andet ved at skabe synlighed omkring dit spisested, forretning eller overnatningssted

Få konkrete, praktiske guidelines til, hvordan I laver effektiv markedsføring, og, ikke mindst, svar på hvorfor et tiltag virker, fordi beslutningerne tager afsæt i den enorme kvalitative data, der ligger til grund for metoden om kundetyperne.
Med andre ord er kvantitative data fra Google og Facebook Analytics og kvalitative data med afsæt i metoden om kundetyper den perfekte kombination for en moderne markedsføringsansvarlig.

Forløbets undervisere er Morten Kyvsgaard fra Kyvsgaard Kommunikation og Sanne Dollerup fra Institut for Kundetyper. Sammen vil de lære dig, hvordan du gør din virksomhed og dine produkter synlig overfor turister på Fyn – og dermed styrker både turismen på Fyn og sørger for, at de besøgende besøger netop din virksomhed eller køber dit oplevelsesprodukt.


Workshops 2022
  • Webinar: Sådan laver du effektiv turismemarkedsføring, du kan teste
    Dato: 23. marts kl. 9 - 10.25 (afholdt)
  • Workshop: Kundetyper som vej til effektiv markedsføring
    Dato: 6. april kl. 9 - 12 (afholdt)

  • Workshop: Google/Facebook Analytics - Værktøjer til tracking og målsætninger
    Dato: 26. april kl. 9 - 12 (afholdt)

  • Workshop: Effektiv planlægning – markedsføring med kundetyperne og tekniske værktøjer
    Dato: 21. september kl. 9 - 13
     
  • Workshop: Det gode indhold i en travl hverdag
    Dato: 5. oktober kl. 9 - 13

Forløbet har en samlet værdi af 40.000,- og gratis for dig som turismeaktør på Fyn!

Praktiske informationer:
 

Workshops er for turismevirksomheder på Fyn. Når du melder dig til, forpligter du dig til så vidt muligt at deltage i det samlede forløb.

Workshops inkluderer forplejning, og der vil derfor være et no-show fee på 250,-. 

For spørgsmål er du velkommen til at kontakte Destination Fyns Mark Hauge Østergaard, mhoe@destinationfyn.dk / 2051 27278. 
 

Forløbet udbydes som en del af EU-projektet React 1.2 i samarbejde med Destination Fyn, som har dedikeret en indsats til oplevelses- og turismeprojekter i Region Syddanmark og Region Sjælland med særligt fokus på at styrke cykelturismen.
Læs mere her: https://react.holbaek.dk/

 

  

Der er ikke nogen tilgængelige arrangementer i øjeblikket.