Hop til hovedindholdet

RethinkTourism! webinar: Fra krise til ny praksis


Dato og tid

Mandag d. 29. juni 2020 kl. 09:00 til 10:30

Tilmeldingsfrist

Fredag d. 26. juni 2020 kl. 13:30

Sted

Webinar, Digiborg, 1234 Microsoft Teams Webinar
Digiborg
1234 Microsoft Teams

RethinkTourism! webinar: Fra krise til ny praksis


Arrangementsbeskrivelse

 
Destination Fyn inviterer til RethinkTourism! webinar, som i efteråret vil blive fulgt op af endnu et webinar samt et fysisk netværksevent.
 
Krisen har påvirket os alle, og der er i høj grad brug for at gentænke hele branchen. På første webinar sætter vi fokus på:
 
- Hvordan innoverer turisme- og oplevelseserhvervet sig gennem krisen og genåbningen?
- Hvordan tilpasser vi os de ændrede krav og turisternes nye præferencer og behov?
- og hvordan går vi fra frustrationen over begrænsninger til at skabe nye forretningsmodeller og muligheder under nye omstændigheder, så vi kommer stærkere ud på den anden side?

Hør Michala Svane, salg- og marketingdirektør i Tivoli fortælle om Tivolis vej gennem den historiske krisetid og hvordan de har tilpasset sig med nye tilbud og tiltag, der også fremover kan forbedre og smidiggøre gæsteoplevelsen – fra digitale kø-systemer, online madbestilling til medarbejdernes Tivoli-designede visirer. Michala vil også dele, hvordan hun ser balancen mellem at kommunikere forlystelsesparkens høje sikkerhedsniveau og de mange gode oplevelser, der venter sommerens gæstestrøm samt hvilke nye muligheder hun ser i en sommer af forventeligt mange danske gæster på staycation eller hjemmeferie. 

 

Mød også Signe Jungersted, Group NAO, som guidede os igennem sidste årskonference:  Signes vurdering er, at det endnu er for tidligt at pege på ”bedste praksis” i den nye virkelighed, som vi først nu begynder at øjne forude, men coronakrisen har sat skub på massiv ny og innovativ praksis inden for turisme- og oplevelsesindustrien verden over. Signe starter dagens webinar med at se på denne nye virkelighed af kriseskabt forandring, som hele verden står over for.
Signe tager afsæt i internationale tendenser for rejsepræferencer og -efterspørgsel, samt eksempler på ny praksis, der på kort sigt muliggør en genåbning, men som også på længere sigt kan danne udgangspunkt for nye forretningsmodeller og -muligheder for oplevelsesøkonomien og turismeerhvervet. 

Hør også Lennart Johansson, Director of Trade & Industry, Göteborg & Co fortælle om, hvordan hospitality og event industrien i Göteborg har skruet helt op for deres innovationskraft og kommercielle kreativitet i disse krisetider. Lennart vil inspirere os med eksempler fra byen, hvor entreprenørånd og samarbejde har resulteret i en række tiltag, der genopfinder hotel- og eventindustriens produkter og services. Det gælder både hybridkoncerter, hybridevents og overnatningsprodukter til helt nye målgrupper. Lennart vil også fortælle, hvordan Göteborg & Co som organisation arbejder med erhvervet for at understøtte deres innovations- og handlekraft, og sikrer gensidig inspiration for at få hele destinationen gennem krisen. Oplægget foregår på engelsk.